סקייג'יני

שווקי כריסמס מומלצים באירופה: חגיגה לכל החושים

 
 
אם אתם מחפשים דרך מושלמת להיכנס לאווירת החגים, אין כמו שווקי הכריסמס באירופה. ריח של יין חם מתובל, אורות נוצצים, וביתנים עמוסי מתנות וממתקים - זו חוויה שכל אחד חייב לעצמו לפחות פעם בחיים. הנה כמה מהשווקים הכי מומלצים:
נירנברג, גרמניה - הקלאסי
השוק הזה הוא פשוט אגדה. דמיינו כיכר עתיקה מימי הביניים, מלאה בדוכנים של צעצועי עץ, קישוטים מסורתיים, ונקניקיות באווריות. אל תפספסו את ה"פרונקוכן" - עוגיות הדבש המפורסמות של האזור. טיפ קטן: טפסו על חומות העיר העתיקה לתצפית מדהימה על השוק מלמעלה.
שטרסבורג, צרפת - הרומנטי
תארו לעצמכם רחובות צרים מרוצפי אבן, בתים עתיקים צבעוניים, וריח של קרואסונים טריים באוויר. השוק הזה הוא כמו לצעוד לתוך אגדת ילדים. חובה לטעום את ה"ברדל" - עוגת שמרים מסורתית בצורת איש קטן. רומנטיקנים? קחו סיבוב בסירה על נהר האיל בערב לנוף קסום של אורות חג.
בודפשט, הונגריה - המשתלם
אם אתם רוצים אווירת חג בלי לרוקן את הארנק, בודפשט היא המקום. השוק בכיכר וורושמרטי מציע מלאכות יד מסורתיות, אוכל הונגרי טעים, והכל במחירים נוחים. נסו את הקורטוש קלאץ' - עוגת ארובה מתוקה ופריכה. אחרי הקניות, קפצו לאחת מבריכות התרמיות המפורסמות של העיר להתחמם.
פראג, צ'כיה - המרהיב
השוק בכיכר העיר העתיקה של פראג הוא כמו תפאורה של סרט. עץ אשוח ענק, מקהלות שרות, וריח של טרדלניק (עוגיות קינמון גליליות) באוויר. אל תפספסו את מופע השעון האסטרונומי בכל שעה עגולה. רעב? נסו את הכתף חזיר המסורתית עם כרוב כבוש.
וינה, אוסטריה - המפואר
וינה לא מתבדחת כשזה מגיע לכריסמס. יש שם יותר מ-20 שווקים! הכי מרשים הוא ליד ארמון שנברון - תרגישו כמו מלכים ומלכות תוך כדי שאתם לוגמים פונץ' חם ואוכלים שניצל וינאי. בערב, החליקו על הקרח בפארק העירוני - רומנטי בטירוף.
טאלין, אסטוניה - האותנטי
רוצים משהו קצת שונה? השוק בטאלין הוא כמו לחזור בזמן. העיר העתיקה מושלגת, אנשים בתלבושות מסורתיות, וריח של לחם שחור באוויר. טעמו את הוודקה המקומית עם דבש ופלפל שחור - תתחממו בשנייה!
טיפים לסיום:
  • קחו בחשבון שיכול להיות ממש קר. התלבשו בשכבות והביאו כפפות וצעיף.
  • המון אנשים מגיעים לשווקים האלה, אז הזמינו מלונות מראש.
  • בדקו את שעות הפתיחה - לפעמים השווקים נסגרים מוקדם יותר בימי ראשון.
  • אל תשכחו להביא שקית מתקפלת לקניות - תצטרכו אותה!
אז קדימה, תתחילו לתכנן את הטיול החורפי המושלם שלכם. אין כמו שוק כריסמס טוב כדי להיכנס לאווירת החגים!